
Når man driver en virksomhed Så har man et enormt stort ansvar. En virksomhed er nemlig en levende organisme. Og den står aldrig stille. Din virksomhed løser problemer af en eller også anden art? det er sådan I tjener penge. Disse problemer løses af en kombination af teknologi og mennesker. De menneskelige ressourcer er kaotiske i sig selv. Det er levende mennesker vi taler om. Med hver deres behov og personlige udfordringer. Du har et ansvar for disse mennesker. Og for hele det system. Som de er blevet gjort til en del af.
Det er ikke nogen let opgave At drive en virksomhed. Der er skrevet hundredvis af bøger om emnet. Og man kan tage alle mulige leder-uddannelser og kurser Men de ressourcer er ikke i sig selv. Der er tale om et kaotisk system. Som det er meget svært, at lave modeller for. Verden er i konstant forandring; Og det er de udfordringer den står overfor også. De problemer din virksomhed løser kan pludseligt ske, at forsvinde fra verden. Eller ændre karakter i betydelig grad. Når det sker Så er din virksomhed nødt til, at kunne tilpasse sig Da den ellers vil miste alle sine kunder. For, at virksomheden kan skifte kurs Så er du nødt til, at få de ansatte med på bølgen? uden, at de bliver for frustrerede eller også skræmte over alle forandringerne. Det er mere en kunstform. End det er videnskab. Man er ofte nødt til, at gøre sit bedste. Og, så håbe på At det hele virker i sidste ende.
Der er, men én form for uddannelse. Der slår alle de andre. Din virksomhed er nemlig ikke den eneste. Der står overfor disse konstante udfordringer. Det er noget alle virksomheder står overfor Hvis du kan finde inspiration hos andre virksomheder Så kan du ofte styrke din egen virksomhed i meget høj grad; Der er ikke nogen grund til At du som ene mand eller også kvinde. Skal identificere og håndtere alle problemerne helt alene. Hvorfor ikke se. Hvordan andre virksomheder har gjort det. Og lade dig inspirere af deres løsninger?
Det er grunden til At jeg tager til, så flere virksomhedsbesøg som muligt. Jeg elsker, at kontakte andre virksomhedsejere. Og spørge om jeg må få en rundtur i deres virksomhed Så længe de ikke er direkte konkurrenter. Er det typisk en forespørgsel. Som folk siger ja til.
Det var på sådan et virksomhedsbesøg, at jeg første gang oplevede et lokale booking system. I min virksomhed ringede man typisk til sekretæren for, at booke et mødelokale. Og alternativt krydsede man fingre for At lokalet ikke allerede var i brug. Jeg havde slet ikke tænkt over. Hvor meget tid og energi der blev spildt i den proces. Den virksomhed jeg besøgte havde et system til mødebooking der strømlinede hele processen? og det var genialt!, Så jeg investerede i et lignende system til min egen virksomhed.